Een nieuwe dag...dinsdag 28 februari

28 februari 2017

Om 6 uur vanmorgen opgestaan, .effen een snelle douche, een hapje eten en we zijn alweer op weg.
Als je zo 's morgens door het landschap rijdt, is het toch wel een erg mooi eiland.
Veel tijd om hier naar te kijken heb je hier niet, want je moet de weg en de afslagen goed in de gaten houden:)

Het ontbijt dat gemaakt moet worden is echt teamwork. 2 teamleden houden zich bezig met het wassen, snijden van 125 komkommers. Wassen, in 4-en snijden, en dan nog een keer in de lengte doormidden.
Een groep buiten maakt cups klaar met een plak kaas, olijven, jam en komkommer.

Om half 9 gaat iedereen weer zijn of haar wijk in met een aantal bewoners van KT, die het heerlijk vinden om mee te helpen. De muziek hard aan en bij ieder huisje kloppen en jou vertellen hoeveel er daar binnen wonen. In de meeste wonen er minstens 4, maar meestal 6, 8 zelfs 10!!!

Ik (Bea) mag me storten op het schoonmaken van de foodtruck. Alles afwassen, schoonmaken, wat we hebben gebruikt en tenslotte de vloer van de truck moppen. Chefkok Ryan, van Movement on the ground, waar we de foodtruck van mogen gebruiken, wil 'zijn' truck' graag brandschoon zien. Deze morgen is dat gelukt:) :)
De rest gaat met de kindjes knutselen.

's Middags gaan we met een deel van het team naar Molyvos. Daar is het lifejacketgraveyard. Hier zijn alle zwemvesten die gedragen zijn door de vluchtelingen gedumpt. Als je daar rondloopt en je hoort de verhalen, dan komt dit enorm binnen. De foto's spreken denk ik voor zich.

liefs, Hans en Bea