het 'werk' is begonnen

27 februari 2017 - Mytilini, Griekenland

Zo, de eerste echte dag zit er op. Hiervoor zijn we gekomen en hebben we naar uit gekeken. Met het hele team vanmorgen vroeg op pad. We kregen om half
7 ons laatste ontbijtje van George. Toen om 7 uur in de auto en op naar Kara Tepe. Toen we daar aankwamen was het hele kamp nog in diepe rust.
Carolien (de coordinator van BWC gaf ons een rondleiding over het kamp. Daarna kregen we koffie (heerlijk.. het smaakte naar thuis:) ). Onvoorstelbaar veel organisaties zijn vertegenwoordigd in het kamp. Wat is hier veel werk en liefde ingestopt voor de mensen op de vlucht. We kregen nog uitleg over het uitdelen van het eten; de lijsten van de  5 wijken van het kamp werden bijgewerkt en verdeeld en toen konden we aan de slag.
Op maandag krijgen alle bewoners een croissant (in folie) en een banaan als ontbijt.
Deze hebben we, samen met jonge mannen van het kamp, uitgedeeld in de wijk.
De bewoners van Kara Tepe wonen allemaal in een isobox, Een soort werkkeet of cabin, waarin sommige gezinnen met z'n 10en wonen. Vooral de kindjes waren enthousiast over de bananen die we kwamen brengen.

na het ontbijt hebben we als team koffie gedronken en kon het 'spelen' in de yurt beginnnen. We hebben enorm veel loombandjes meegenomen vanuit Nederland en dat was echt een hit!!! Geweldig vonden ze het. Ook het springtouwen was in trlek bij de meisjes. Wij hebben onze armen lam gedraaid, ha ha!

Morgen krijgen jullie het vervolg van deze 1e dag. Nu gaan we slapen, want morgen moeten we om 6 uur weer op.
Kali nichta (goedenacht) en tot morgen.

hartelijke groetjes  van Team 72 Kara Tepe.  We hebben nog wat fotootjes geplaatst van vandaag.

1. Marion:
    28 februari 2017
    Hebben jullie samen een area? Wat tof dat het loomen lekker liep! Succes met dag 2!!
  2. Mariska:
    28 februari 2017
    Bea, wat mooi om te lezen! Jullie kunnen vast heel veel betekenen voor de mensen daar. En direct zo weinig. Het zijn de kleine dingen die het verschil kunnen maken ;-)

Enne... Loomen ís ook heel erg leuk! :-)
  3. Bea:
    1 maart 2017
    hai lieffie, pa draait ontbijt in wijk 4 en ik in wijk 2. Erg leuk om te doen, maar ik doe er wel iets langer over:) hoewel de helpers superhard gaan en al voordat we brood of bananen of iets anders gegeven hebben al bij het volgende 'huisje' staan en roepen: "four people, vier mensen hier".............hilarisch. Ze kennen de wijken uit hun hoofd